var mı bişeyler

9 Mart 2012 Cuma

baştan çıkarıcının günlüğü -iki-


...
“ memnuniyet, dün gibi, gün bittiğinde kaybolan bir şeydir.”

“kızlar beceriksiz erkekler hakkında genellikle acımasızca konuşur, ama yine de gizlice onlardan hoşlanırlar. Biraz utangaçlık daima genç kızın gururunu okşar, ona üstünlüğünü hissettirir, bir çeşit kaparodur. sonra onları bu ninniyle uyutunca, sizin utangaçlıktan nerdeyse ölecek duruma geldiğinizi sanıyorlarken, tam tersine, pekala kendi başınızın çaresine bakabildiğinizi gösterme olanağı bulursunuz…”

“en temkinli ve en çekingen adamlar bazen aşırı ve tehlikeli şeyleri yapar.”

“çapkın biri olarak görünen erkek güvensizlik uyandırır ve dirençle karşılaşır.”

“konuşmak için değil de hayalinin benimle birlikte dolaşması için onu özleyebiliyorum.”

“aşk tanrısı kördür ve zeki biri onu aldatabilir. Hile, izlenimlere elden geldiğince açık olmak, sizin bıraktığınız ve her kızın sizde bıraktığı izlenimi bilmektir. Bu şekilde, aynı anda bir sürü kıza aşık olabilirsiniz, çünkü her ayrı kıza farklı biçimde aşıksınızdır. Yalnızca birisini sevmek çok azdır; hepsini birden sevmek yüzeysel olmaktır, kendini tanımak ve olabildiğince çok kişiyi sevmek; ruhunun tüm aşk güçlerini kendi içinde saklaması ve bilinç bunların hepsini kucaklarken her birinin kendi ayrı besinini alması.“

“ben aşkın doğasını ve anlamını kavramış, aşka inanan ve onu tepeden tırnağa kadar bilen bir estet, bir erotistim. Yalnızca hiçbir aşk macerasının en fazla altı aydan uzun sürmemesi ve her türlü ilişkinin, son zevkin tadıldığı anda sona ermesi gerektiği yolundaki özel görüşümü kendime saklıyorum. Benim tüm bildiğim budur; ayrıca, alınabilecek zevklerin en yüce biçiminin sevilmek, dünyada her şeyden daha çok sevilmek olduğunu da biliyorum. Bir kızın ruhuna düş gibi süzülüp girmek bir sanattır çıkmak ise başyapıt. Yine de, ikincisi esas olarak birinciye bağlıdır.”

“…sanki yürek için yazmak konuşmaktan daha doğal bir şeymiş gibi, gönül işlerindeki geleneksel usul gerçekten budur.”

“sonuçta, kızlar yalnız bir kez sever.”

“gizlice kızaran yanak, yürekteki koru yansıtır.”

“benim marian adında bir halamın olması, cristopher adında bir amcamın olması, babamın binbaşı olması, vs., tüm bu genel bilgiler aşkın gizleriyle ilgisi şeylerdir. Evet, kişinin kendi geçmişinin bile hiçbir önemi yoktur.”

“bir genç kızın yaşamı, çelişkilerden uzak kalamayacak kadar çok zengindir, bu da çelişkiyi gerekli kılar.”

“karanlık bir gecede, öteki gemiler için, bir fener asmaktan daha tehlikeli bir şey yoktur, bu fener karanlıktan daha tehlikelidir.

“insanlar gönülleri çalınarak kandırılır, çünkü gönül aklın ulunduğu yerdedir.”

“neden erkekler genelde böyle yaparlar, uzun hazırlıklara girişirler, mesafeyi gözleriyle ölçerler, birçok kez start alırlar, sonra korkarlar ve geri dönerler. Sonuçta sıçrarlar ama başaramazlar. Bir genç kız ise farklı şekilde sıçrar…”

“bu dünyada beni hayrete düşüren ilk ve tek şey bir genç kızdı ve sonuncu da o olacak.”

“şövalye ruhlu bir erkek olarak hanımefendileri etkilemek istiyorsan asla düşmemelisin. Şövalye ruhlu biri olmak istiyorsan bu tür şeylere dikkat etmelisin. Ama yalnızca entelektüel biri olarak görünmek istiyorsan kaymanın, düşmenin hiçbir önemi olmaz; düşüldüğü zaman bunda hiçbir gariplik yoktur.”

“…ve hayal gücü kadınların doğal makyajıdır.”

“sahip olunan bir şeye özlem duyulabilir mi? Bir an sonra artık sahip olunamayacağını düşünüyorsan, evet. Benim özlemim sonsuz bir sabırsızlıktır. Ancak tüm sonsuzluğu yaşadıktan  ve senin her an benim  olacağına güvendikten sonra, ancak o zaman sana dönerim ve tüm sonsuzluğu yaşarım seninle, sana özlem duymaksızın bir an bile senden ayrı kalmaya sabrım olmadan, ama yanında huzurlu oturacağıma güven duyarak.”

“seni sevmek bir dünyayı sevmek değil midir?”

“sana olan aşkımın benim kadar eski olduğunu keşfettim.”

“seven biri anayolu izlemez.”

...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder