var mı bişeyler

11 Mart 2012 Pazar

baştan çıkarıcının günlüğü -mektuplar-



“Cordelia’cığım!
 Kapının önünde iki tekerlekli bir araba duruyor, benim için tüm dünyadan daha büyük, çünkü iki kişiye yetecek kadar geniş.”

“Cordelia’cığım!
 Biliyorsun kendimle konuşmayı çok severim. Tanıdıklarım arasında en ilgincini kendimde buldum. Kendimle konuşmalarımda konu kıtlığına düşeceğimden korkardım kimi zaman; ama artık korkmuyorum, artık sen varsın. Bugün ve sonsuza dek, en ilginç kişiyle senin hakkında yani en ilginç konu hakkında konuşacağım bundan böyle. Yazık ki ben yalnızca ilginç bir kişiyim, sense en ilginç konusun.”

“Cordelia’cığım!
 İnsanlar kendime aşık olduğumu söylüyor. Kendime aşıkmışım. Neden? Çünkü sana aşığım, çünkü sevdiğim sensin, yalnızca sen, ve tüm bunlar aslında senin ve ben de sana ait olduğum için kendime aşığım; öyle ki seni sevmeyi bırakırsam kendimi sevmeyi de bırakırım.”

“Cordelia’cığım!
  Ben yoksulum sen benim zenginliğimsin; karanlıktayım, sen benim ışığımsın; hiçbir şeyim yok, hiçbir şeye ihtiyacım yok. Hem nasıl bir şeye sahip olabilirim ki? Kendinin sahibi olmayan bir adamın bir şeylere sahip olması çelişkidir. Ne bir şeye sahip olabilen, ne de buna izin verilen bir çocuk gibi mutluyum. Hiçbir şeyim yok, çünkü yalnızca sana aitim, ben yokum, var var olmayı bıraktım senin olmak için.”

“daha önce ölümsüzlük diye bir şey olmasaydı eğer, benim senin olduğum düşüncesi doğanın normal seyrinde bir kopukluk olurdu.”

“Cordelia’cığım!
  Aşk her şeydir. Bu yüzden seven biri için hiçbir şey kendi başına bir anlam taşımaz; her şey ancak aşkın ona kazandırdığı yorumla bir anlam ifade eder.”

“Cordelia’cığım!
  Antik çağ öykülerinde bir nehrin bir kıza nasıl aşık olduğu anlatılır. Aynı şekilde, benim ruhum da sana aşık olan bir nehir.”
“…ona ilgi gösteren hep benmişim gibi görünüyor. Bundan benim sağladığım yarar, benim her yerde onun düşüncelerinde yer almam ve onu her yerde şaşırtmamdır.”

 “aşk, sohbetle geliştirilemeyecek kadar önemli bir şeydir.”

“evli kadının çeyizi kavgadır.”

“iyi bir yanıt tatlı bir öpüş gibidir der Süleyman.”

“Evlilik ilk günden beri, yaşın getirdiği saygınlık gibi sıkıcı bir özelliğe sahip olsa da sonuçta saygın bir kurumdur ve öyle kalacaktır. Öte yandan nişanlılık, gerçekten insan icadıdır.”

“ilkbahar aşık olmak için en güzel zamandır, sonbahar ise arzuların hedefine varmak için.”

“Bir genç kıza hakiki şiir, sunmak daima hakarettir; sanki kendisi, başkasının düşüncesiyle tüketilmeden önce metne gizlenmiş şiiri içine çekilebilecek kadar şiirsel değilmiş gibi.”

“bir kız her şeyini verdiği anda zayıftır, her şeyini yitirmiştir; çünkü erkekte olumsuz bir unsuz olan masumiyet kadının tüm değeridir.”  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder