var mı bişeyler

12 Eylül 2013 Perşembe

vertigo





vertigo'yu izledim,
[dikkat spoiler içerebilir sonra sövmeyin]
- filmin başlayış müziği harika -hatta ben indirdim dinleyip dinleyip tırsıyorum-
bu: http://www.youtube.com/watch?v=kC5AzFc3coo  -çok güzel lan-
- insanın san francisco'ya gidesi geliyor.
- 1958 yapımı olmasına rağmen renkli olması da beni şaşırttı.
- film tam bitti derken yeniden başlıyor
- bir çok yerinde izleyici şaşırtıyor- neyse spoiler yok-
[zaten sonu tahmin edilebilir filmler boşa izlenmiş filmlerdir]
- ayrıca filmde baş dönmesi efekti için hitchcock'un ilk kez kullandığı ileri geri geri kamera hareketi daha sonraki yönetmenlere örnek olmuş ve bu teknik "hitchcock zoom"u veya "vertigo effect" olarak adlandırılmış.
- bir hitchcock kolay yazılmıyor ama kolay okunuyor.
- kim novak çok güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder