var mı bişeyler

16 Ekim 2012 Salı

Erbain'in Arka Sayfası

“Kitaplar insanların en yakın arkadaşıdır” derler, Derler ve bunu diyenlerin çoğu arkadaşlarını yalnız bırakırlar.. Geçenlerde kendime yeni arkadaşlar edinmek için sevdiğim bir internet sitesinin yolunu tuttum. “İnternet sitesi de mi sevilirmiş!” Demeyin. Valla kitap satıyorsa sevilir. Hele eski kitap satıyorsa daha çok sevilir.

Eski kitapçılara gidip saatlerce dolanmak o kokuyu hissetmek, sarı saman kağıtlarına dokunmak elbette ilk tercihimdir ama bazı kitapları bulmak için teknolojinin yardımına ihtiyacımız olduğu çok açık. Kitapçılarda ne kadar oyalanıyorsam kitap sitelerine de girince çıkmam pek kolay olmuyor. Bu sefer de bir iki saatlik bir arama araştırmadan sonra 3-5 kitap aldım. Bir tanesi de İsmet Özel’in “Erbain” kitabıydı. Eski kitapları alırken de en eskilerini almayı tercih ettiğimden Erbainin de en eski basımını aldım –iyi ki almışım- siparişimi verdim, birkaç gün sonra kitaplar geldi, heyecanla açıp hepsini hızlı hızlı kontrol ediyorum. Sağında solunda, altında üstünde bir şeyler yazılı mı diye? Erbain kitabını elime aldım, kitap baya eskibazı sayfaları biraz örselense yerinden kopacak vaziyette ama olsun. İlk sayfayı açtım bir sağda biri solda iki kişinin farklı tarihlerle ismi yazılı, ben de kendimi üçüncü kişi olarak bir kenara yerleştirdim. Sonra kitabın içini gözden geçirdikten sonra en arka sayfasını açtım… Sanırım aradığımı bulmuştum.
En arka sayfada şu satırları okudum;

“bazen hayat
bu yazının arka sayfaya yazılması gibi
tersinden başlar
bu durumlarda, hayatı düzelmek için
senin tersine hareket etmen gerekir”


"eğer kalbin sukuneti ve ruh dinginlini özlüyorsa,
ürkütücü ve derin ummanlara açılmaktan korkmamalısın.”
saygı ve sevgi ile

Mehmet Postallı
03.08.1999


Mehmet postallı’nın yazdığı bu yazı benim kitaplara olan sevgimin karşılıksız olmadığını bir kez daha kanıtlamış oldu.
Eski kitaplara olan ilgimin de daha da artmasını sağladı.
Kendisine saygı ve sevgi ve hürmetlerimi gönderiyorum.
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder