var mı bişeyler

17 Aralık 2013 Salı

geç kağıdı


bir gün yine hava yağmurlu mevsimlerden kış, aylardan hatırlamıyorum.
sabah altıda kalkıp yirmi belki yirmi beş dakika yürüme mesafesinde olan okula gitmem lazım. altı buçukta ders başlıyor. sobalı bir evde büyüdüyseniz gece sıcacık sobayla yatıp sabah kalktığınızda evde değil de dışarıda yatmış gibi bir soğukla karşılaşacağınızı bilirsiniz uyanınca da yorganı hemen kafaya çeker yatağın içindeki o sıcaklıkta ölene kadar uyumak istersiniz. ben de aynen öyle yaptım. neredeyse dizlerim ağzıma girecek şekilde bükülüp tekrar sevgili döşeğime gömülüp sevgili yorganıma sarıldım. öyle bir sıcaklık ki insanın ayı olup 3-5 ay kış uykusuna yatası gelir.. 


öyle bi günlerden birindeyiz.
lise 2 olması lazım ikinci saat inkılap tarihi dersinden sınav var tarihin en sevmediğim zamanları. ulan dedim "yat boşver, sınav ikinci ders zaten 40 dakika daha sana müsaade" kendime izin verdim. sabahın köründe uyanıp tekrar uyumanın verdiği mutlulukla tekrar uyudum. mışıl mışıl uykum kendi kurduğum telefonun o mal sesiyle bozuldu kalktım üstümü başımı giyip yola koyuldum.

zaten yağmur yağıyo diye yüzümü bile yıkamadım. tam teneffüse denk getirdim giriş saatini öyle hesaplı kitaplıyım plan on numara işliyor. zil çalınca sınıfa girdim duvar kenarındaki yerime oturdum. en sevdiğim yer duvar kenarıydı çünkü hem iyi kopya çekiliyordu hem de sırtımı dayayacak bir duvarın yokluğunu da bu sayede hissetmiyordum.

-tipsiz hoca içeri girer-

lan dersi zaten sevmiyorum bir de bu gıcık, ayar ve uyuz olduğum hoca derse girince ben ilk çağ uygarlığından başlayıp neredeyse bütün insanlık tarihine saydırıyorum bütün ergenliğimle. gerçi devamsızlık haklarımın çoğunu bu ders için kullanarak kendimi tarihten soğutmaktan lise iki dönemi boyunca uzaklaştırmayı başarmıştım. o ayrı.

-tipsiz hoca içeri girmişti evet.- 

sonra hemen beni gördü tabi tipsiz tipsizi çeker.


-sen yeni mi geldin?

+evet hocam. (sıçan gibi olmuşuz tabi anlarsın anasını satayım)

-o zaman git idareden geç kağıdı al gel yoksa sınava giremezsin.

bak bak hareketlere bak. şunun laflara triplere bak. niye sevmediğimi uyuz olduğumu daha da anlatmaya gerek yok sanırım görüyorsunuz arkadaşlar. içimden tövbe ve estağfurullahlar çekerken sen sabır ver ya rabbelalemin diyerek cevap verdim.

+ hocam ilk ders gelmediğim için yarım gün yok yazılıyorum zaten. geç kağıdına ne gerek var.

- yok ille de geç kağıdı yoksa sınava almam.

dellendim ben tabi, daha saçlarımdan ağzıma yüzüme sular damlıyo. rahmet sadece benim üzerime yağmış sanki. ne güzel nurlanmışım. ama fazla sürmedi bu nur. çıktım, idareye giderken hocanın bütün eş dost ve sülalesiyle tanış oldum tabi. neyse müdür, müdür yardımcısı yok bilmem kaçıncı müdür yardımcısı yok cart yok curt girdim çıktım. bunlara yağ bal çeken bi adam da olmadığım için bana kelek yaptılar tabi vermediler geç kağıdı mı neyse nası saçma bi kağıtsa artık kimse vermeye yanaşmadı. çıktım sınıfa geçtim kağıdı yani ya da kağıttan geçtim geç kağıdı hay ananı...

+ vermediler hocam, geç kağıdı kalmamış mı bitmiş mi. -niye vermediklerini hatırlamıyorum muhtemelen geç kalmasaydın deyip başından savdı ben de yalvarıp yakarmadım-
- yok o zaman sınava alamam.

dedi. 
tamam dedim hatta tamam demedim hiç bişey demeden çıktım sınıftan. netice itibariyle sınava giremedik. aslan gibi sıfırımızı aldık. 
şimdi işin yoksa bu uyuz olduğun dersin ikinci sınavından 90 veya 100 al. yoksa geçemeyeceğim dersi.

gel zaman geç zaman ikinci sınav zamanı geldi. ben tabi köpek gibi çalışmışım inkılabından giriyorum ihtilalinden çıkıyorum girdim sınava çatır çutur yaptım.
bizim tipsiz sınavdan sonraki ders sınıfa geldi sonuçları okumaya başladı
sıra geldi banaaa

-feridun demir, -biraz duraksayarak- 95.

ben sırtımı duvara verip ağzımın sağ tarafını yukarıya kaldırıp gözlerimi kısmak ve sağ elimdeki sıfır 7 rotring kaleme havada artistik patinaj yaptırarak gülüyorum. tipsiz gözlüğünü ucuyla "kimla bu 95 alan merak ettim" der gibi iki saniyelik bi bakış attıktan sonra 
- sen ilk sınava girmemişsin
dedi. yapma ya girmemişim 
almadınız hocam ikinci ders geldim diye dedim. sesini çıkarmadı diğer kağıtları  hemen sınav kağıtlarını okumaya devam etti. sınav sonucunu öğrendikten sonra ben hemen okuldan kaçıp döşeğimdeki sıcaklık daha tam soğumadan aynı surat ifadesiyle eve ulaşmak için koşarak uzaklaşıyordum

liseli sokaklardan koşarak uzaklaşır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder